طراحی پوسته های استوانه ای مخازن

Wiki Article

اتصال صحیح در این نوع سازه اهمیت زیادی دارد، چرا که باید بتواند نیروهای طبقات فوقانی را به خوبی به طبقات تحتانی منتقل کند. با این حال اتصالات باید با دقتی بیشتری طرح شده و در صورتی که این اتصالات با ورق واسط ایجاد شود، باید اتصال با دقت بیشتری طرح شود تا دچار آسیب های مختلف نگردد. برای جلوگیری از ترک خوردگی جوش و در نتیجه شکست ترد اتصال، از روشهای مختلف مقاوم سازی یا بهسازی میتوان بهرهبرد. همچنین میتوان از ورق سیاه نیز به جای نبشی استفاده کرد. به کمک فلنچ می توان قطعات مختلف صنعتی را با پیچ، مهره و یا گسکت به یکدیگر متصل کرد. اگر از لوله فولادی استفاده می شود باید از مهره ماسوره ای استفاده کرد که قطعه میانی آن تخم مرغی یا مخروطی است. یکی از جزئیاتی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از یک پلیت و نصب آن بر روی تیر بتنی است. جزئیات دیگری نیز ممکن است برای ایجاد این نوع اتصال مورد استفاده قرار گیرد که با توجه به شرایط پروژه و قضاوت مهندسی است.


2- فلنج روکار (Slip On): برای سرویس­ های معمولی استفاده می­شود زیرا مقاومت فشار داخلی آن 2.3 و مقاومت عمری آن 1.3 برابر نوع گلودار جوشی است. در این نوع اتصال، تیر بهصورت پیوسته از داخل ستون عبور میکند و هیچ نوع اتصال پیچی یا جوشی روی آن وجود ندارد. در مرکز این سازه، یک یا چند ستون بتنی عرض وجود دارد که سایر اجزای سازه مثل تیرآهن، در اطراف آن روی یکدیگر سوار میشوند. اتصال بین تیرآهن و هسته بتنی در این سازه، اهمیت زیادی دارد. این شرکت ایتالیایی منبع تحت فشار را در نوع دیافراگمی با ظرفیت های متفاوت تولید و ارائه می نماید. متاسفانه بسیاری از همکاران تاسیساتی تمامی منبع های تحت فشار موجود در بازار را با عنوان منبع دیافراگمی شناخته و به فروش می رسانند. این فشار ممکن است از یک منبع خارجی، و یا با استفاده از گرما از یک منبع مستقیم یا غیر مستقیم، و یا هر ترکیبی از آن به دست آید.


سه راهی به عنوان یک قسمت از لوله است که در مرکز آن یک انشعاب 90 درجه وجود دارد. همچنین در صورتی که هدف ایجاد اتصال مفصلی باشد، می توان از اسپلایس برای ایجاد این نوع اتصال استفاده نمود. فلنج پلی اتیلن در لوله کشی ها به عنوان یکی از ابزارهایی جهت ایجاد اتصالات لوله ها به یکدیگر استفاده می شود. همچنین برای دستیابی به مقاومت مکانیکی مناسب، استاندارد های موجود استفاده از فولاد را به جهت مقاومت بالا در برابر ضربه، در مخازنی که در دمای پایین قرار دارند، توصیه می کنند. در اين مخازن سقف روي مايع شناور بوده و با سيال بالا و پائين مي رود . آشنایی با نحوه صحیح اجرای اتصالات در سازههای فلزی مثل اجرای اتصالات تیرآهن از نوع پیچی، به شما کمک میکند تا ایمنی سازهتان را بالا ببرید. به همین دلیل، میتوان اتصالات مربوط به لوله پنج لایه، لوله سه لایه و لوله یک لایه را با این نوع فلنج انجام داد. سیستم قوس را میتوان در اجرای ساختمانهای فولادی نظیر مجتمعهای ورزشی، نمایشگاهها و دیگر سازههای بزرگ مورد استفاده قرار داد.


در حال حاضر، در مورد رفتار اعضای مختلف چنین سازهای، ابهامات زیادی وجود دارد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که در سازه های مختلف می تواند مشکلاتی را ایجاد نماید، مربوط به اتصالات سازه ها است. فلنج گلودار که به آن (Weld Neck Flange) هم گفته می شود، در واقع نوعی فلنج با شکل مخروطی است. پروسه تولید فلنج گلودار از استیل فورج شده و سپس ماشین کاری تولید می گردد. قدرت این فلنج در تحمل فشار داخلی دو سوم و طول عمر آنها یک سوم فلنج گلودار میباشد. البته ممکن است چشمه محل اتصال، محل تلاقی دو تیرآهن باشد که قطعاً یکی از آنها برش خورده و به تیر دیگر توسط جوش یا پیچ، متصل میشود. تیر، ستون و بادبند، از اعضای ثابت یک سازه فلزی هستند که در محل تلاقی، باید به یکدیگر متصل شوند و اتصال صحیح آنها به یکدیگر در این محل، تضمینکننده استحکام سازه است.



اگر شما هر گونه more info سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از تانک ضربه گیر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Report this wiki page